Min helg

Fredag
 
I fredags var det den hederliga Tomfredagen. Vi blev hembjudna där på mat, spel och filmkväll. Det var så himla trevligt och maten var fantastisk god. Tom bjöd på Chili con Carne och sen blev det självklart fika och snacks. Jag hade med mig lite från Tokyo Treat-boxen så vi fick smaka på några av grejerna. Med andra ord så spräckte jag min veckobonus i fredags, men det var det fan värt 😄
 
 
 
När Eileen somnat så startade vi Jumanji. Den har jag velat se sen jag såg trailern. Jag hade ganska så höga förväntningar och den levde minsann upp till dom. Vi skrattade oss igenom filmen. Fy fan vad rolig den var.
 
 
Klockan var närmre 23.30 innan vi promenerade hem igen. Vi var dock väldigt nöjda. Det var en perfekt fredag och en perfekt start på en jäkligt bra helg. 💛
 

Lördag
 
Vi startade lördagen med en liten sovmorgon. Sen blev det mest lungt här hemma. Jag försökte lägga mig och sola lite, men det var alldeles för varmt, haha. Jag gav upp efter en stund och gick istället in och vilade tillsammans med resten av familjen (Eileen sover så himla mycket nu i värmen).
 
Vid 13-tiden promenerade jag bort till Nordic Wellness för veckans första träning. Bodyattack och Bodybalance stod på schemat då både Maria och Madde ville träna på sina pass. Inte mig emot då jag älskar passen. Två timmar senare var jag dock helt död och slut i kroppen, haha.
 
 
 
Efter träningen promenerade jag hem till svärföräldrarna. Där bjöds det på grillat och vi stannade där nästan hela kvällen. Vi promenerade hem igen vid 20-tiden. Efter vi nattat Eileen så satte vi oss framför Youtube och kollade på Abroad in Japan & Prepare to Try. Bra avslut på en bra lördag.
 
Någon älskar majs 💛
 

 
Söndag
 
Årets första loppis ute på Eneborgsgård. Självklart körde vi ut dit så jag kunde hjälpa till, och tur var nog det. Herregud vad mycket folk som kom. Vi försöker komma ihåg att "dra ett streck" för varje person som kommer till loppisen. Igår var det dock ett ganska så högt tryck så vi glömde att göra det, men de vi lyckades skriva upp var ca 60 personer, och det är skitbra. Vilken kanonstart 😄
 
Medans vi stod på loppisen så lekte Eileen och André med Izzy.
 
Efter vi stängt loppisen så åkte jag in till Vellinge och köpte mat till oss på Minami (bästa sushistället). Vi åt tillsammans innan det var dags att åka hem. Dock åkte Eileen och André före mig eftersom jag skulle cykla hem. Pappa hade en cykel till mig ute på loppisen som är kanonfin. Den fick jag och eftersom man måste testköra cyklen så bestämde jag mig för att cykla hem. Det var varmt, tungt och alla tusen uppförsbackar var hemska, men när man kom hem var det otroligt skönt. Jag har dock fortfarande trötta ben, haha.
 
Utanför pappas gård
 
Turen från pappa och hem till oss.
 
När vi nattat Eileen så slängde vi oss på soffan och kollade klart på "Skogen" som är en fransk serie på Netflix. Både André och jag gillade den skarpt. Endast 6 avsnitt och det verkar inte bli fler säsonger. Sånt gillar jag. Jag orkar inte vänta år och dar på nästa säsong. Så denna var perfekt!
 
 
 

Kommentera här: