Kalas hos kusinerna

Idag fyller mina kusiner år. Grattis på er, Felix & Gustav 💛
 
Igår efter jag slutat jobbet körde vi hem till mina kusiner för att fira dem. Det bjöds på supergod mat. Grillat med tillbehör och till efterrätt blev det kladdkaka, jordgubbar & glass. Smarrigt när man inte ätit något sånt sött på ett bra tag. Dock så tog jag bara litegrann eftersom jag fortfarande räknar mina points på VV.
 
Det var superkul att träffa en del av släkten igen. Senast vi sågs var på Eileens namngivning. Vi är ingen stor skara så det gäller att ta vara på alla tillfällen.
 
Mor & dotter redo för kalas 💛
 
Eileen fick leka med Felix & Gustavs gamla bil. En riktig höjdare!
 
Nu tillbaka till VV. Hur gick det igår med all mat och efterrätt? Det gick faktiskt över all förväntan. Eftersom jag visste att jag skulle på kalas så snålade jag pointmässigt på frukost och lunch. Jag hade endast använt 4SP under hela dagen och hade 19SP kvar. Sen har man även en veckobonus på 35SP som man får använda om ens SP tar slut för dagen, så dom fick jag nalla lite av. Allt som allt så gick det åt 39SP igår. Alltså så fick jag knycka 16SP från min veckobonus. 
 
Det är första gången som jag faktiskt använder något från veckobonusen. Jag är egentligen lite allergisk att plocka från den potten, men vid såna här tillfällen är det ok. Det var ändå kalas och jag höll mig ändå inom goda ramar. Det "dyraste" pointmässigt var baguetteskivorna och potatissalladen.
 
Det ska bli kul att se om det ändå bli resultat på fredag. Jag hoppas på det, men känner mig osäker. Tur man ska träna som en galning i veckan..

Kommentera här: