Den senaste tiden

Det har gått några dagar. Så vad har hänt sen sist? Låt oss ta en titt.
 
- Eileen 10 månader
 
Igår blev Eileen 10 månader. Helt galen att hon funnit hos oss så länge, och något som är ännu mer galet är att hon om 2 månader blir hela ett år gammal. Jag kan inte riktigt greppa det. Min stora tjej 💛
 
 
 
- Träningen går bra
 
Träningen flyter på riktigt bra. Jag har verkligen hittat glädjen för träningen igen och jag minns inte när jag tyckte det var så här kul senaste. Detta har i och för sig hållt i sig sen jag fixade mitt kort på Nordic Wellness. Jag trivs så himla bra där och jag älskar alla pass de erbjuder. Jag har b.la testat ett nytt danspass som heter Dance Fusion. Riktigt roligt och väldigt annorlunda. Jag minns inte när jag fick träningsvärk av dans senast, haha.
 
Jag har även testat på Body Blanace. Madde håller på att utbilda sig till instruktör inom det och undrade om jag ville vara med när hon övar. Don't mind if I do! Alltid kul att testa nya pass och sen är det inte fy skam att få ha instruktören för sig själv. Jag längtar tills detta passet kommer på schemat. Det var tuffare än man trodde, men kroppen mår så bra av det. Min kropp är inte van vid att stretcha så mycket, haha.
 
 
 - Vi har räddat en kattunge
 
I torsdags kom André och Cethryne och hämtade mig för de behövde hjälp att fånga in en kattunge som gömt sig under mammas bil. Under tiden vi försökte hjälpa kattungen så kom kattmamman fram till oss och började mjaua. 
 
När vi äntligen fått tag på kattungen så sa vi till kattmamman att leda oss dit där hon bor (katten bor inte på vårt område). Så hon började gå (jag höll kattungen i min tröja) och vi följde efter. Tillslut ledde hon oss till Tunnbrödsbageriet som ligger en liten bit från oss. Vi knackade på och frågade om det var deras katt, och det var det. Så vi berättade hela historian och gav henne kattungen.
 
Men alltså hur fantastiska är inte djur? Tänk att hon visade oss vägen hem så vi kunde hjälpa kattungen 😍
 
 
- Sommarrocken med jobb
 
Denna helgen är det sommarrocken här i Svedala. 3 dagar med massa artister, glada och fulla människor. Jag jobbade kväll igår och passade på att gå ner på rocken med två brukare. Vi lyssnade på Hasse Andersson, sjöng och dansade. Det var riktigt roligt! Detta är en av fördelarna med jobbet vi har 😉
 
 
- 10.000 steg om dagen
 
Jag har, sen jag började på viktväktarna, hållt att jag ska gå minst 10.000 steg om dagen. Ibland blir det mer. Jag brukar snitta mellan 12.000  16.000. Detta har gjort att jag kommer ut på (nästan) dagliga promenader med Eileen, och det är så himla härligt. Vi båda mår väldigt bra av det 😄
 
 
- Viktväktarna
 
Jag har gick in i min fjärde veckan på viktväktarna igår, och det går hur bra som helst. Hittils har jag gått ner 2.6kg och snart är jag nära mitt mål. Jag trodde inte att det skulle gå så här bra eller ens vara så här lätt. Jag äter väldigt mycket god mat och går aldrig hungrig. Nu kör vi några veckor till sen är jag minsann i mål.
 
 
- Går upp mer i tid
 
Jag har bestämt mig för att ta tillbaka några fler dagar på mitt schema. Så f.r.o.m den 20/8 kommer jag jobba 4 dagar till varje månad. Det känns så himla bra. Det blir bättre ekonomiskt + att jag kan spara på föräldrardagarna. Att detta funkar är tack vare mamma som kommer vara stående barnvakt dom 4 dagarna fram tills Eileen börjar på förskola i Februari. Tack mamma 💛
 

 
Detta är väl typ vad som hänt sen sist. Jag har inte haft tid eller ork att sätta mig vid datorn så det fick bli en sån här megauppdatering istället, haha. Vi hörs snart igen 😁
 

Kommentera här: