let there be light

Jag var helt färdig efter mitt jobbpass så jag la mig och vilade när jag kom hem. Eller jag försökte att vila. Eileen har varit övertaggad idag och inte velat sova middag alls. Så hon snackade (LÄS: "skreksnacka") så jag kom inte riktigt till ro, men då är det kanske lättare att komma i säng ikväll.
 
Vi bjöd hit bror Jocke på middag ikväll, och då passade han även på att hjälpa oss att få upp våra lampor. Yees, nu har vi äntligen bättre ljus i köket och på ovanvåningen vid trappan/spelrummet. Det blev skitbra, nästan för bra. Vi är inte vana att ha så mycket ljus så det gjorde nästan ont i ögonen, haha.
 
Lampan på ovanvåningen. Innan har vi bara haft lampan bredvid soffan.
 
Och lampan ovanför matbordet. Vi har insett att typ alla i området har denna i sitt kök, haha. Jag har också insett att våra köksmöbler är så fruktansvärt tråkiga. Det är dock inte lönt att köpa nya förrän Eileen är lite äldre. Får väl ta och köpa någon duk eller något som kan piffa upp det lite. I framtiden vill jag nog ha ett runt bord.
 
Nu ska jag tappa upp ett bad till mig och försöka koppla av lite. Lilla grodan är nattad. Det gick väldigt snabbt idag, kanske inte så konstigt eftersom hon inte vilat så mycket middag (hon var vaken mellan 14 - 18.30). I vanliga fall brukar hon vila vart annan eller vart tredje timme. 

Kommentera här: