drar ner på amningen

Jag började dra ner på amningen med Eileen redan i början på januari eftersom det var då jag började jobba. Då fick hon bröstet 2-3 gånger om dagen beroende på hur jag jobbade. Sen började vi dra ner på det mer. Det blev bara 1-2 gånger om dagen, och nu har jag inte ammat sen i fredagsmorse.
 
För det första så verkar det som hon inte bli mätt av bröstmjölken längre. Hon blir hungrig typ 1 timme efter hon fått bröstet. För det andra så producerar jag inte lika mycket mjölk längre (antagligen därför hon inte blir mätt), och för det tredje så är det svårt att hitta tid till amningen när man jobbar så som jag gör denna helgen.
 
Så i fredags bestämde jag mig för att bara amma på morgonen och sen låta det vara så länge det går (med både amning och att pumpa). Det gick 1,5 dag innan brösten spändes och jag behövde pumpa ut lite grann. Så nu håller det verkligen på att avta, och det är skönt. 
 

Här var Eileen bara 1 dagar gammal 

 
Jag hade möjlighet att ge Eileen bröstet imorse när hon vaknade, men valde att avstå. Jag vill inte förvirra henne med att hon får bröstet ibland och ibland inte. Så därför är det bättre att avsluta det nu. Som jag skrev längre upp så är det skönt, men samtidigt lite sorgligt. Det är så himla mysigt när man ammar eftersom man har henne så nära, men det är ingen anledning till att fortsätta. Vi myser på så många andra olika sätt ♥
 

Kommentera här: