Min fåntratt

Det är inte lätt att få plats i sängen när man har en stor tratt på huvudet ♥
 
Igårkväll fick vi åka in till djursjukhuset i Malmö för vi märkte att Kaneda kom åt sitt sår trots tratten han hade på sig. Så vi åkte in vid 22-tiden och fick en storlek större. Som ni ser på bilden är den ganska så stor men vad ska man göra? Han får ju verkligen inte slicka på såret. Då kommer det aldrig läka. Jag blev iallafall väldigt imponerad över hur duktig han var under bilfärden. Jag ville inte sätta han i kattburen så vi virrade in han i en handduk och så fick han sitta i mitt knä. Han sa inte ett ljud och han var ganska så lugn hela resan.
 
Inatt har man sovit ganska oroligt då Kaneda har först legat under sängen och sen när han skulle ut från sängen så kom han knappt ut pga tratten så jag fick börja möblera mitt i natten för att få ut honom. Sen hoppade han upp till oss och där har han legat resten av natten. Man får dock inte så stor plats eftersom Kaneda brer ut sig. Så ja, jag har sovit skitdåligt och inte alls många timmar. Men huvudsaken är att min katt mår bra och det verkar han göra. Han säger ifrån när han vill bli kliad i ansiktet och han gosar med en. 
 
Vi har dock fortfarande inte fått rätt på hans toalettbestyr. Igår kissade han för första gången på längre. Men nu ska det bara komma ut från andra hållet. Annars måste vi köpa mikrolax och hjälper inte det så måste vi åka in ännu en gång till djursjukhuset i Malmö.
 
Ps. ser ni fläckarna vid Kaneda? Det kommer från hans sår. Egentligen skulle vi haft något badlakan vid hans plats men det är svårt att få han att lägga sig på såna saker och jag tänker absolut inte neka honom att sova hos oss. Det får helt enkelt bli en massa tvättande från min sida så katten får ligga vart han vill.

Kommentera här: