Friday the 13th: The Game Release Date

Nu i dagarna fick vi äntligen ett release datum för Friday the 13th: The Game. Jag testade betan för 3 månader sen tack vare att jag fick en betakod av min vän Jerry. Jag hade inga jättehöga förväntningar på spelet då jag inte är ett stort fan av Friday the 13th. Jag har sett någon enstaka film och så, and that's it liksom.
 
Sen kom kvällen då jag bestämde mig för att testa spelet. Jag tror det var ca 2-3 dagar innan betan skulle stängas (svårt att hitta tid för spelandet när man jobbar som jag gör..). Jag startade iallafall spelet och körde några matcher och jag älskade det. Jag hade så jäkla kul under tiden jag spelade och blev rädd några gånger (typ när Jason bara poppar upp bakom en och sätter en yxa i ryggen, haha). Jag tror det slutade med att jag satt och spelade i ca 3-4 timmar. Och det om något är bra betyg.
 
Som jag skrev i början av inlägget så har vi fått ett releasedatum. Den 26:e maj släpps spelet till Xbox One, Playstaion 4 och PC. Och som vanligt när spelen kommer till mer än en konsol så vet jag inte riktigt vilken jag ska köpa det till. Det lutar dock mot PC-versionen då det var väldigt bekvämt att sitta och spela över steam. 
 
Här nedanför kan ni se videon där jag testar spelet. Tyvärr så funkade inte min mick under inspelningen men ni ser iallafall hur bra spelet är. Hoppas vi ses ute vid lägerelden senare i år..chi chi chi ha ha ha.
 
 
Ska du ha spelet? I så fall till vilken konsol? Tell me!

Kommentera här: