Sjukskriven

Efter att ha varit hemma från jobbet i en vecka pga ryggont ringde jag idag läkaren och fick en tid. Hon konstaterade att det är ryggskott och skrev ett läkarintyg att jag ska vara hemma ytterligare en vecka.

 
Det känns skönt att veta vad för fel det är, men det känns för jävligt att vara sjukskriven för ryggskott när man är 26. Förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet om en vecka. Att vara hemma är skönt men jag klättrar så smått på väggarna. Jag vill och behöver jobba för att fungera som människa.
 
Ca en timme efter mitt läkarbesök ringer min läkare upp mig igen efter att ha kollat på mitt blodprovssvar. Allt såg bra ut förutom en grej. Jag har tydligen för höga värden i sköldkörteln. Så det är bara att besöka läkaren imorgon igen för nya prover. Det är lika bra att ha allt på en och samma gång så man kan bli fullt frisk snart.
 
Något som däremot gjorde min dag mycket bättre var när min fina vän Idaa kom och överraskade mig med en fin krya på dig-bukett ♡ Det gjorde mig så otroligt glad. Om det är något jag saknar med jobbet, så är det mina rönnbär ♡
 

Kommentarer:

1 Mlie:

Inte kul med sjukskrivning D= Hoppas att du mår bättre snart <3

Svar: Nä det är inte kul alls :( Förhoppningsvis kan jag gå till jobbet som vanligt på onsdag igen :D Tack <3
Sarah

Kommentera här: