Tjugohundrasexton

Tjugohundrasexton har minst sagt varit ett utmanande år. Första halvan av året var bra. Jag blev bla klar med min utbildning, hade bästa praktikplatsen på akuten, hade en fantastisk resa till London. Jag tog mig ann ett av världens bästa spel (Dark Souls) och klarade det efter många om och men (läs: svordomar) & fick uppleva Coldplay live.

 
 

I slutet av sommaren fick jag en rejäl motgång. Jag mådde inte bra, kände mig vilse och tappade bort mig själv och mitt mående på vägen. Det var tufft, jobbigt och kämpigt. Men efter att ha spenderat dagar ute hos pappa (♡) och fått fokusera på mig själv, mitt mående och vad jag vill med mitt liv så vände det igen. Jag hittade tillbaka igen till det som betyder mest för mig. Det har inte varit lätt och jag är inte klar med min resa än. Det tar tid men jag är på god väg.

Jag har ett mål och klättrar mot det med mina vänner, familj och älskade man + kise vid min sida.

 
I december började jag skriva en tacksamhetskalender och den har hjälpt mig mycket. Man har så mycket i livet att vara tacksam över. Både stora och små saker. Julen i år har också varit extremt mysig. Så mycket kärlek med familjen. Tre dagar på raken firade vi jul med pappa, mamma + Andrés familj. Kärlek och lycka. 
 
 
Tjugohundrasexton har varit ett hemskt år på många sätt (men även bra på andra). Men jag skulle inte vilja byta ut det. För tack vare motgångarna och allt som hänt, så har jag kommit dit jag är idag. Och här trivs jag, här mår jag bra. Jag tror att allt händer av en anledning och att vi måste gå igenom vissa saker för att kunna växa och utvecklas som människa. Så tack tjugohundrasexton, för dina prövningar. Det har varit skitjobbigt men jag tar det med mig i fortsättningen och fortsätter att kämpa.

Nu ska det bli skönt med ett nytt år, en ny start, och detta året kan inte bli annat än bra. Jag har massa roliga saker framför mig. B.la en resa i mars tillsammans med min kärlek och hans kärlek (Tom) och om bara 24 dagar släpps ett väldigt efterlängtat spel.

 

Mina nyårslöften: Mer kärlek. Mer positivitet. Strunta i vad andra tycker och tänker. Få bättre självförtroende och självkänsla. Fokusera på nuet och framtiden.

Kommentera här: