Parksommar 2010

19:00 - The Recon

Jag kan säga så mycket som att det var en av dem bästa spelningarna dem gjort.
Allt lät så jävla bra och deras spellista för kvällen var perfekt.
Förutom sina egna låtar så spelade dem en cover, Shout Out Louds - Fall Hard.
Dem gjorde den så sinnesjukt bra. Tusen gånger bättre än orginalet.

Det finns inget negativt att säga om denna spelningen. Allt var perfekt.
Ljudet. Musiken. Låtarna. Intrumenten. Rösterna. Rörelserna. Allt!






19:30 - Casablanca

Casablanca
var helt klart ett av dem bästa bandet under kvällen.
Kan ha något att göra med trummisen och den ena gitarristen.
Gitarristen hade helt sinnesjuka moves på scen och han spelade som en gud.
Trummisen var en brud så bara det var ascoolt, sen var hon jävligt grym också.

Nu snackar jag bara om dem två som om dem vore hela bandet.
Låtarna var helt ok, inget som jag hört innan men när man stod där på plats var det nice.
Men som sagt, gitarristen gjorde nog hela showen för Casablanca.

Något som jag också reagerade på med Casablanca var att gitarristen var
så himla jordnära. Han lät inte kändisskapet gå upp över huvudet på honom.
Han ställde sig ute i publiken när The Recon spelade och stod och snackade med fans.
En riktigt härlig prick, en snygg sådan trots sin ålder. Haha.






20:00 - Crashdïet

Crashdïet
var faktiskt en stor besvikelse, tyvärr.
De var tråkiga på scen och allt lät likadant.
Om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag dem var bättre på soundchecket.
Nu var det mest en jävla massa skrik. Inte bra alls.

Fast sen är jag inget Crashdïetfan. Publiken verkade gilla det iallafall.
Det är det som är huvudsaken.

De kan få ett litet plus i kanten för deras extrema frisyrer.
De var faktiskt rätt så coola, stackars jävel som har stylat dem. Haha.







Jag stannade inte kvar så värst längre, så jag såg aldrig Bullet.
Så ni får nöja er med dessa bilderna, som är riktigt grymma om jag får säga det själv.
Ljussättningen var awesome på Crashdïet, just därför blev deras bilder snuskigt bra.

Tackvare den konserten så funderar jag faktiskt på att utbilda mig till fotograf.
Jag älskar att fota på konserter, men sen samtidigt så orkar jag inte lära mig photoshop.
Det är väl nästan ett msåte att kunna det om man är fotograf?


Åh, måste ju även tilläga att jag var den enda "icke-pressfotograf" som fick ta bild.
Annars var det kameraförbud på konserten, det var lite häftigt faktiskt.


Kommentarer:

1 Anonym:

hejsan!:)

jag kollade in din blogg,gillar den faktiskt:)

själv har jag precis startat min.Vet inte,men du kanske har några tips på vad man kan ändra/lägga till i min blogg?:) kommentera gärna något inlägg så kan jag kommentera hos dig igen:D

föresten,vad ska du göra idag då?:)



http://byvendela.blogg.se

2 bitterfittan:

vi var ju tyvärr på begravning igår så jag kunde tyvärr inte komma :(

3 angelica:

sv: Ja, just det.. Usch, ja det är hemskt.. Hon hade samma sjukdom men hon dog inte av den, massa komplikationer. Hemskt, hon var så jävla stark och kämpa in i det sista, gav aldrig upp. 16 år, det är så jävla orättvist.. Om det ordet ens räcker..<3

4 - JenU:

Svar - Tack så jättemycket =)

5 aye:

Hejhej. ALlt bra idag?

Vad gör du?^^

Fin blogg btw ^^

Kommentera här: