Nerdmarket + Joystick 10.0

I lördags var vi iväg på nerdmarket och Joystick 10.0. Som vanligt så blev vi ett härligt gäng som åkte in tillsammans. Det var jag, André, Tom & Holm. Väl på plats mötte vi upp Jocke, och senare fick vi även sällskap av Patrik och Jenny som var hur trevliga som helst! 
 
Vi var först på nerdmarket som var en liten marknad med allt från retroleksaker, tavlor & kläder till tv-spel. Man kunde även spela retrospel samt testa på Playstation VR. Jag blev tyvärr lite besviken eftersom det var så litet. Jag hade förväntat mig mycket mer, eftersom det var på Malmö Live. Vilket fall som så är det iallafall trevligt att de har något sånt här innan konserten.
 
Två timmar innan konserten satte vi oss på en mexikansk restaurang där det serverades sjukt god mat och en massa drinkar. Vi hade det så trevligt så jag trodde nästan vi skulle missa konserten och stanna kvar på restaurangen och dricka gott, haha. Dock så fick jag hoppa över drinkarna eftersom någon fick agera chaufför.
 
Klockan 19 började själva konserten, Joystick 10.0. Det är det tionde året som Malmö Symfoniorkester spelar tv-spelsmusik och det firades med att blanda alla årets låtar som spelats. I år hade de dessutom tagit hjälp av en kör så vissa låtar var så sjukt mäktiga. Under konserten så gick dem även ut med att det blir en konsert nästa år. Jag hoppas dock att de kommer med en del nya låtar då. Jag har gått på 3 eller 4 Joystickkonserter och det är inte mycket nytt man fått höra under dem åren. Men trots det så är det jävligt bra och mäktigt.
 
Jag passade på att filma under marknaden och konserten, så vill ni uppleva hur det är på en Joystickkonsert på ett ungefär så ska ni kika på videoklippet här nedanför:
 
 

Kommentera här: