fem saker

fem saker som gör mig extremt glad just nu:
 
1. Chefen från akuten ringde mig igår. Hon bad om ursäkt för att hon inte har varit kontaktbar men berättade att hon haft mina papper i väskan sen hon fick dem och att hon vill träffa mig. Vi ska ses på måndag och då lämnar jag även mitt schema så de ser vilka dagar de kan ringa mig. I framtiden vill jag jobba på sjukhus så detta känns som ett steg i rätt riktning. Till en början blir det bara timvik då jag inte vill lämna en fast tjänst på 80% för att bli vikarie, men förhoppningsvis så leder det till fler möjligheter i framtiden.
 
 
2. Jag har äntligen fått tid till läkaren ang min sköldkörtel. Min remiss har skickats först till Ystad och sen till Trelleborg. Tiden har tickat och jag behöver min hjälp så jag kan få rätt på skiten. I måndags var jag och tog blodprov igen och igår ringde min läkare. Tydligen kunde vi inte vänta på kallelsen från Trelleborg utan jag måste få en tid snarast och påbörja min behandling. Så på fredag ska jag träffa min läkare.
 
3. Idag blir det äntligen träning. Idaa och jag har bestämt att vi ska till gymmet tillsammans, men om det mot allförmodan inte skulle bli av så har jag en reservplan, att komma ut och springa. Jag har satt som mål till en början att komma ut och springa iallafall en gång i veckan. Längre fram ska jag försöka öka upp det till 2 - 3 gånger i veckan, men det får ta sin tid. Det tar tid att komma tillbaka efter sjukdomar + sjukskrivning.
 
 
4. Jag går på långledigt om ca 2 timmar. Jag skulle egentligen jobbat i helgen men pga lite tråkiga omständigheter så är jag ledig på fredag och på lördag ska Idaa jobba för mig eftersom jag jobbade för henne förra lördagen. Eftersom jag är ledig både fredag och lördag så kände jag att jag lika gärna kunde ta mig ledigt på söndag. Sen är jag ledigt på måndag enligt mitt schema = att jag är ledig fram till tisdag.
 
5. 29 dagar kvar. 29 dagar kvar. 29 dagar kvar. 29 dagar kvar.
 
 

Kommentera här: