poddar jag följer

Jag tänkte tipsa om lite poddar. Många gånger lyssnar jag hellre på poddar än musik när jag är ute och går. Jag tycker det är så himla trevligt, men sen jag blev mamma har det blivit lite mindre av den varianten, men jag har fortfarande några favoriter som åker på lite då och då (när tiden finns helt enkelt haha).
 
Dessa 6 är mina favoriter.
 
1. Anders & Måns - Så funkar det
 Detta är min absoluta favoritpodd. Om det är någon podd man ska följa så är det denna. Lyssnarna skickar in frågor, och då kan det vara väldigt konstiga frågor, och så svarar Anders och Måns på det. Samt att de snackar en massa annat strunt som är så fruktansvärt roligt. Tyvärr släpps det bara ett avsnitt vartannan vecka just nu, men har ni inte lyssnat på dem innan så har ni en del avsnitt att lyssna igenom.
 
2. Abroad in Japan
 Detta är en väldigt ny podcast. Det har bara släppts två avsnitt hittils. Om ni har hört "Abroad in Japan" innan så är det säkert från youtube, då han lägger upp videos där. I denna podden så snackar dem om Japan (dööh) och man kan även skicka in frågor på saker man undrar om Japan. De har olika kategorier för varje avsnitt. Det första handlade tex om alla hjärtans dag i Japan, och det senaste handlade om mat.
 
3. Creepypodden
 Ännu en favorit podd hos mig. Där tar dem upp spökhistorier, myter och lyssnarnas egna berättelser som handlar om det övernaturliga. Sjukt creepy (kanske därför den heter CREEPYpodden..). Jag har faktiskt inte lyssnat på Creepypodden på ett bra tag eftersom jag har känt mig för feg, haha. Jag vågar inte lyssna på det när jag är ensam hemma och jag vågar inte lyssna på det när jag går till eller från jobb (det brukar oftast vara mörkt då). Men nu när det börjar bli ljust ska jag nog våga på mig det igen, haha.
 
4. Mordpodden
 Detta var min favoritpodd länge. De tar upp olika mord som hänt runt om i Sverige, och varje säsong håller sig till en viss stad eller landskap. Vissa av morden är lite äldre, medans andra är såna som man själv minns. Vilket som så blir man väldigt illa berörd att såna här grejer har hänt i vårt land, men samtidigt så är det väldigt intressant att lyssna på. Dem som håller i podden gör ett fantastiskt jobb och fängslar en.
 
5. This Paranormal Life
Detta är ännu en komedi-podd. Det är Rory och Kit (TeamRKT) som har startat denna podden där de tar upp olika paranormala historier och händelser. De turas om att hålla i avsnitten och ska försöka övertyga varandra om det har hänt eller ej. De lever sig verkligen in i historierna, tramsar en hel del och är bara så sjukt härliga. 
 
6. Who The Fuck Is Gossip Girl
Det är tre personer som håller i denna podden. 2 tjejer som är Gossip Girl-fans och 1 stackars kille som aldrig sett serien. Varje avsnitt av podden är ett avsnitt från serien. De diskuterar avsnitten och Gav (som då aldrig sett serien) försöker lista ut vem som är Gossip Girl. Fruktansvärt roligt. Med tanken på att det finns typ 6 (?) säsongen, så lär det komma ut en hel del avsnitt, haha.
 

Jag lyssnar även på andra poddar lite från och till, men dessa 6 är på min prenumerationslista. Har ni några tips på bra poddar så kommentera gärna. Jag har tyvärr blivit sämre på att lyssna på poddar, men det går lite i perioder. Jag ska försöka bli bättre på det igen. Jag älskar ju poddar.

Kommentera här: