vår helg

Fredag
 
Det blev ett besök hos Anna på BVC för att snacka mat och lite andra grejer. Väldigt bra med information och man känner sig lite lugnare inför att introducera mat för lillan. När vi kom hem från BVC så testade vi att ha Eileen i stol för första gången, och det gick hur bra som helst. Hon tyckte t.o.m att det var kul att komma så högt upp. 
 
 
På eftermiddagen hämtade Idaa mig för att sen köra vidare till Malmö. Där inne väntade några av våra kollegor för att avtala Jenny som börjat nytt jobb idag. Det var en väldigt trevlig kväll med fantastisk mat. Efter 2 timmar på Rosegarden gick vi vidare till en bar. Varken Idaa eller jag drack så vi stannade inte så länge. Jag tror vi stack redan vid halv nio. Men som sagt, en mycket trevlig kväll blev det. Det behövde nog vi alla.
 
Jenny & Anette.
 
Jag var hemma strax innan tio och då blev det filmmys med min man. Vi kollade på Split, som jag velat se så länge. Den var bra, spännande och häftig, men jag hade nog alldeles för höga förväntningar. Men jag gilla den ändå. Strax efter midnatt kom vi i säng, och jag var så trött efter allt kul som gjorts under dagen.
 
Lördag
 
Jag blev väckt av den finaste av min tjej vid 8-tiden. Det var underbart att få gosa med henne igen efter att ha varit ifrån henne halva fredagen. Jag vaknade dock med migränliknande huvudvärk så André var så snäll och tog henne så jag kunde vila lite till.
 
Vid 14-tiden fick vi finbesök av Tobbe, Marie och lilla Axel. Det var supertrevligt! De fick se huset, vi fick catcha up lite och Axel fick leka med Eileens leksaker  (de verkade bli godkända av honom haha). Under tiden de var hos oss så passade vi även på att ge Eileen gröt för första gången. Det var spännande. Hon gjorde ingen speciel grimas så hon gillade nog det. Det var dock inte lätt för henne att hålla kvar det i munnen, haha. 
 
 
 
När klockan närmade sig tre var det dags för mig att promenera till jobbet. Ett kvällspass med Christina väntade och det passet bara swooshade förbi. Jag har en del webutbildningar att ta igen efter ledigheten så jag passade på att beta av tre av dem under kvällen. Skönt att ha det gjort.
 
 
 
När jag kom hem tog jag ett bad innan det var dags för sängen. Även André la sig tidigare eftersom han skulle upp och jobba extra.
 
Söndag
 
Ännu en morgon där man blev väckt av sin älskade dotter. Hon vaknade vid 8, fick mat och somnade sen om tätt intill mig och sov till 9.30. Även jag somnade om. Det var så mysigt ♡ 
 
 
När vi vaknade igen så låg vi och gosa en stund innan vi gick upp. Vår dag bestod mest av gos, lek och vila. En perfekt söndag med andra ord.
 
Vid halv två kom André hem från jobbet. Han la sig och vilade en stund och tog sen över att vara med Eileen så jag kunde gå och jobba mitt kvällspass. Även söndagspasset gick ganska så fort, trots att det var en ovanligt lugn dag på jobbet. Strax efter 21 promenerade jag hem till min lilla familj.
 
André och jag avslutade söndagen med popcorn och två avsnitt av Black Mirror. Vi har börjat på säsong 4 nu. Älskar den serien. Ni måste se den.
 
 
Det var vår helg det. Det har varit fullt upp, men trots det så har det varit en fantastisk helg. Det känns väldigt skönt att vara tillbaka på sin jobbhelg. Jag har alltid älskat att jobba helg  (även om det många gånger varit surt för alla andra är lediga) för det är ett mer lugnt på helgerna. Ingen tidig tid att passa, utan man kan ta det lugnt, hitta på något kul med brukarna och inga måsten som det annars finns på vardagarna. 

Kommentera här: