roliga event i år - gå eller inte?

I år är det rätt så många roliga event runt omkring oss. Jag skulle vilja gå på alla med det går inte. För det första kostar det en del, och för det andra så jobbar jag varannan helg = mindre tid, och för det tredje så kan man inte göra allt roligt, utan man får välja ut guldkornen.
 
Här nedanför kommer jag lista dem eventen som vi ska, och eventuellt ska på i år:
 
Joystick 10.0 - Malmö - 14/4 
 
"Missa inte när Malmö SymfoniOrkester spelar soundtracket till ditt liv. Upplev en konsert med innerligt vacker och välkomponerad musik från dina favoritspel – musik som går rakt in i hjärtat. Alltsedan starten har våra dataspelskonserter varit ett av våra mest välbesökta evenemang med MSO. Idag är spelmusiken starkt etablerad i orkesterrepertoarer världen över. En magisk kväll för både spel- och musikintresserade!"
 
Första gången jag var på Joystick var för 6 år sedan. Vi har gått en eller två gånger till efter det, men har nu haft ett litet längre uppehåll. Men i år ska vi går tillsammans med Tom, Holm, Tobbe och Jocke. Kanske joinar även några andra oss. Ju fler vi är dessto roligare har vi.
 
 Bild från Joystick 4.0 - 2012.
 
SciFiWorld - Malmö - 24-25/3
 
Det är inget som vi har bestämt att vi ska gå på, men som jag skulle vilja besöka. Jag har bara varit på SciFi-mässan en eller två gånger innan. Det skulle vara kul att åka dit igen. I år ligger mässan dessutom på min födelsedag. Ska man fira sin födelsedag på SciFiWorld? Haha!
 
 
Comic Con Copenhagen - Köpenhamn - 5-6/5
 
Det var inget Comic Con i Köpenhamn förra året, men året innan dess var jag, Tom och André där. Det är utan tvekan den roligaste Comic Con jag varit på. Där fanns hur mycket som helst att testa och spela, att titta på och att hindra sig själv från att köpa. 
 
Jag har redan fixat presspass till oss, och i år kommer även Eileen följa med. Frågan är bara om hon ska gå som Totoro eller Pikachu. Eller kanske båda? Det återstår att se, haha.
 
 
Retrospelsmässan - Göteborg - 26/5
 
Vi skulle egentligen upp på RSM förra året, men då blev Kaneda väldigt sjuk, och vi ville inte lämna honom hemma. I år tror jag heller inte att vi kommer komma iväg. Det ligger för tätt in på Comic Con (som lär kosta en del eftersom vi ska över till Köpenhamn), och det blir även för mycket för Eileen att köra en bilresa upp, en dag på mässan och sen en bilresa ner. Så tyvärr ser det mörkt ut för denna mässan. Tråkigt nog.
 
Retrospelsmässan 2012.
 
Retrospelsfestivalen - Malmö - Datum okänt.
 
Förra året missade jag Retrospelsfestivalen eftersom jag var höggravid, och Eileen kunde ploppa ut när som helst, haha. Men i år hoppas jag att jag kan gå på den. Det har fortfarande inte kommit något datum eller någon information, så jag väntar spänt på uppdateringen kring detta.
 
Mässan brukar ligga i september, och det är en månad då det händer mycket. Midnattsloppet brukar vara i september och i år hoppas jag på att kunna springa det. Sen fyller även Lily & Eileen år i september, så det får helst inte krocka med det heller, haha. Men det löser sig säkert.
 
 
 
Det är dem eventen som jag ser fram emot i år inom "spelvärlden". Förutom detta så har jag andra roliga event att gå på som t.ex THIRTY SECONDS TO MARS! ♥ Sen till sommaren så kommer GES till Malmö, men biljetterna är typ k*kdyra. Jag och mamma har dock bestämt att om det är fint väder så ska vi sitta utanför parken där dem spelar och ta en piknick. Så vi får hålla tummarna på en fin sommar, haha.
 
Har ni några mässor eller konserter som ni ser fram emot i år? 

Kommentera här: