emporia & ikea.

Igår var vi på Emporia och Ikea. Mamma var så snäll och passade Eileen (fick dock dåligt samvete när det tog henne över 2 timmar att komma hem pga snön..). Jag passade på att hämta ut en ny telefon, och som jag skrev för några dagarna sen så blev det en Iphone som fick följa med mig hem. Det känns fortfarande ovant att ha en Apple efter att ha haft en Samsung i 1,5 år, men man vänjer sig nog snart.
 
 
Väl på Ikea så handlade vi en jäkla massa rullgardiner (till sovrum, vardagsrum, Eileens rum, spelrum och datarum). Det börjar ljusna tidigt på morgnarna så det var dags att handla hem nu. Vi hittade även lite annat smått och gott som, nya sänglampor, gardiner (till Eileen, datarum och spelrum), badrumsmatta, en fotoram (till Eileen), förvaringskorgar och lådor, och lite små grejer som lampor och saker till gardinstänger.
 
Så här blev Eileens gardiner. De är för långa så jag har knytit dem så länge, men svärmor ska sy upp dem till oss. Jag är i alla fall nöjd med resultatet. Det blev ett helt annat rum.
 
Jag hittade självklart massa annat också som jag skulle vilja köpa hem, men det får vi ta en annan gång. Jag har börjat få lite idéer på hur man kan göra nere på stora toaletten som ger det en mer "spa"-känsla och sen har vi börjat få lite idéer på hur vi ska göra i vårt sovrum, men det är ett senare projekt. 

Kommentera här: