levaxin + liothyronin

Nu har min läkaren äntligen ringt. Den där eviga väntan på ett samtal är jobbig. Speciellt när man inte är så glad för att prata i telefon. Jag föredrar att träffas personligen när det handlar om läkarbesök. Men detta funkar också eftersom min läkare verkligen lyssnar och tar mig på allvar. Det är jag så tacksam över.
 
Mina prover visade inget avvikande. Med andra ord så såg allt fint ut på pappret. Dock så berättade jag att jag fortfarande känner av symptomen och att den senaste månaden har varit värst med b.la trötthet, viktuppgång, humörsvägningar osv. Jag frågade henne om det fanns något annat alternativ. En annan medicin eller någon annan typ av behandling. Så nu har hon satt in en medicin till som jag också ska börja med.
 
Så nu kommer jag äta 1 tablett levaxin + ½ tablett liothyronin dagligen. Nya prover ska tas om 4 veckor. Jag har läst lite om liothyronin på nätet eftersom jag googlat på andra alternativ för levaxin, och det jag läst låter bra. Jag hoppas verkligen att detta ska göra så jag mår bättre. För så som jag mått nu vill jag inte fortsätta att må. De senaste dagarna går nästan att jämföra med veckorna innan jag fick hjälp för min sköldkörtel, och dem veckorna var inte roliga. Det är nog dem mörkaste veckorna i mitt vuxna liv.
 
Jag försöker att vara positiv och inte gnälla för mycket. Jag vill inte uppfattas som jobbig, men ibland är det skönt att bara "spy av sig", skriva ner och ventilera lite. Jag ska dock försöka vara positiv och våga hoppas på att detta ska hjälpa mig. Nu vänder det. Nu jävlar.
 
Vi båda lider av samma sjukdom, och nu ska vi båda gå på två olika tabletter 💜

Kommentarer:

1 Anne-Charlotte:

Hej. Undrar hur det går med din nya medicinering. Funkar det?

Svar: hej! den har funkat hur bra som helst. ska ta nya prover på måndag och har telefontid med min läkare veckan efter det. så då får jag svar på hur det ser ut. men jag mår bra :)
Sarah Sjöstedt

Kommentera här: