10 dagar senare

Det är sällan det kommer uppdateringar, men det är så det kommer vara ett tag. Jag kommer inte riktigt till ro för att sätta mig ner och blogga. Vi har datorn inne i sovrummet och det är sällan som den ens är igång, men jag kommer nog hitta en balans snart. Det hade varit lättare om man haft en bärbar dator som man kunnat ha med sig över allt i lägenheten, men just nu har vi bara en stationär..
 
John, Lily & Eileen, kusin-skaran på Andrés sida 
 
Det är så kul att se hur Eileen växer och är mer "med" för varje dag som går. Hon är ett riktigt charmtroll och jag är så glad över att hon valt just mig som sin mamma. Kärleken man känner för sitt barn är något som inte ens går att beskriva. Det är så mycket känslor. Jag spricker nästan av alla kärlek och lycka ♥
 
Små kortfattade uppdateringar om vår lilla tjej:
 
Hur sover hon?
Svar: Hon sover väldigt bra, både på dagarna och nätterna. Jag tror vi har haft max 2-3 jobbiga nätter sen hon föddes *peppar peppar ta i trä*. Hon sover ca 5-6 timmar i sträck på natten, vaknar och vill ha mat, somnar sedan om efter 1-2 timmar och sover någon timme till. Sen sover hon från och till under dagen. På kvällen brukar hon vara vaken i ca 2-3 timmar innan hon somnar för natten.
 
Hur ofta äter hon?
Jag helammar och det känns som jag gör det typ hela tiden när hon är vaken, haha. Det räcker inte med ena bröstet utan det ska helst var från båda och ibland räcker det inte med en gång per bröst. Jag brukar säga att hon vill ha antingen trerätters eller femrätters eftersom man får skifta mellan brösten så ofta, haha. Hon är väldigt glad i mat precis som sina föräldrar. Mat är det bästa som finns!
 
Hur mycket väger hon?
Hon väger 4450g. När vi var nere på BVC för två veckor sen hade hon gått upp 230g på en vecka och i tisdags hade hon gått upp 270g på en vecka. Vi är väldigt nöjda över viktuppgången eftersom hon inte vaknar för mat om nätterna längre. Sist vi var på BVC så sa vår barnmorska "oh vad rund hon har blivit". Hon hade inte sett henne på en vecka då, haha. Hon är en välmående tjej.
 
Vad tycker hon om?
Hon älskar att sova med antingen huvudet på ens axel eller så ska hon ligga med huvudet på brösten. Sen har hon börjat uppskatta att bada. De två första gångerna vrålskrek hon men nu gillar hon det fram tills hon ska upp från vattnet (det är ju kyligt), men så fort hon virrats in i sin handduk och vi startar fönen (att bli fönad på hela kroppen är något av det bästa hon vet) så blir hon tyst och njuter.

Kommentera här: