Topp 5: Favorit spel 2016

 
Igår listade jag mina fem favorit spel från 2016 på min instagram. Jag tänkte att det kunde vara kul att lägga upp litan här med. Det är ingen speciell ordning på spelen (alla vet vi att Dark Souls är nummer ett).
 
♦ Layer of Fear. Ett spel som tilltalade mig väldigt mycket. Det är lite som ett PT på tjack, och jag älskade det så mycket så jag körde igenom det två gånger under året. Ett ganska så kort spel men ack så bra. I år ska jag eventuellt ta mig an dlcn. 
 
♦ Dark Souls. Anledningen till att det hamnade på denna listan är för att det var första gången som jag spelade igenom det i år. Det är mycket hatkärlek till detta spelet. I sista bossfighten blev jag så arg så jag började gråta. När jag väl klarade spelet så grät jag av lycka men samtidigt så kände man sig så tom. Jag önskar att jag kunde få spelet ospelat, bara för att få spela igenom det för första gången en gång till. Det är en fantastisk upplevelse. 
 
♦ Friday the 13th: The Game Beta. Det är inget komplett spel utan bara en beta, men det får ändå vara med på min lista. Jag hade riktigt skoj med betan och jag har inte kunnat släppa spelet riktigt sen betan stängdes ner. Jag vill ha mer. Detta är ett spel som jag absolut kommer köpa när det kommer. 
 
♦ Pokémon Sun/Pokémon Moon. Jag är fortfarande inte klar med dessa spelen men spelupplevelsen hittills har varit fantastiskt underbar, och jag är så förälskad i min fjolliga uggla. Pokémon har stått högt på min lista i några år nu och ännu en gång så lyckas dem.
 
♦ Pokémon Go. Jag behöver väl knappast skriva något om detta spelet? Alla känner till det, och alla vet hur mycket jag spelat det sen det kom ut i somras. Jag spelar det fortfarande då och då. Det går lite i perioder, men det är ett sjukt bra spel och att komma ut på promenader blir genast lite roligare. Man måste ju knäcka sina ägg och se vad för söt jäkel som gömmer sig där inne.
 
Vilka var era favorit spel från 2016?

Kommentarer:

1 Anonym:

Har bara spelat Pokemon Go och Pokemon moon men dom förtjänar klart att ligga på din lista. *tummen upp*

Kommentera här: