Resident Evil 7: Biohazard

Årets andra spel som jag klarade blev inget mindre än Resident Evil 7. Första genomspelningen tog 9 timmar och 40 minuter och det var en jäkla resa. Man har blivit rädd och överraskad över allt som man upplevt.
 
Detta kommer utan tvekan vara ett av dem bästa spelen jag kommer spela i år. Det höll måttet från början till slut, även om det tappade lite lite i slutet, vissa spelparti var inte så roliga och miljövalet var heller inte det roligaste, men för att förstå historian så var man tvungen att spela det och när man ser det som helhet så är det riktigt bra. Det kommer säkert bli en andra spelomgång i framtiden (André kör omgång två nu).
 
Bossarna har varit en riktig höjdpunkt i spelet. Alla har varit riktigt coola. Jag gillar också videobanden som man hittar (no spoilers). Och även om spelet tappade det lite lite i slutet så var det ett riktigt bra slut. Nu snackar vi alltså sista bossfighten och det efter. Det var ett jäkligt bra slut. Och tydligen ska det finnas mer än ett slut (det hade jag ingen aning om). Jag fick iallafall ending 2, och som jag har sagt femtioelva gånger så tyckte jag att slutet var riktigt bra. Vi får se vad André får på sin andra spelomgång.
 
 
Stort plus för Resident Evil 7 Main Theme. Så jävla bra.
 
Har ni spelat klart det? Tankar? Bra eller Skitbra? Säger man att det är dåligt så får man inte utala sig, hehe.
Som jag skrev längre upp så kommer detta utan tvekan vara ett av de bästa spelen jag spelar i år. Så vad får det för betyg av mig då? Det blir en stark 8/10.
 
Nu ser jag fram emot den första dlcn som ska komma inom kort. Vad jag har hört ska det komma till Playstation 4 först. Stämmer det? Då är det för jävligt. Då får jag helt enkelt vänta lite längre. Jag väljer hellre att spela på Xbox one då jag älskar att få achievements, och det har det poppat upp bra med!

Kommentera här: