RE7 - Första intryck

Nu Har Resident Evil 7 funnits ute i tre dagar och vi har hunnit spela en del. Jag tror vi är ca 6 timmar in i spelet, men vi har varit tvugna att ta en liten paus för min älskade man åkte på magsjuka, och vi vill spela första omgången tillsammans. Det är ju roligare att bli rädd tillsammans med någon, hehe.
 
 
Så vad tycker jag om spelet hittills då? Jag hade höga förväntningar redan när de utannonserade spelet på E3 och efter att ha spelat igenom alla demos de släppt så har förväntningarna stigit ännu mer. Tro det eller ej men Capcom har överraskat och jag har inte blivit besviken en enda gång. Det är ett fantastiskt bra spel. Jag vet inte hur många gånger jag blivit skrämd och hoppat till i soffan. Stämningen och rädslan finns där.
 
Det finns bara ett litet minus, som egentligen inte är dåligt men det är något som inte faller mig i smaken i något spel alls, och det är momenten då man blir jagad. Det har inte varit så extremt i detta spelet än men det är det enda minuset jag kommer på just nu, som egentligen inte är ett minus för det är fortfarande bra. Men ni fattar..hoppas jag, haha.
 
Pluslistan är dock väldigt lång. Jag älskar pussel-lösningarna (säger en som hatar det annars, haha), maskinen som man save:ar på, boxen som man kan lägga items i, bossfighterna och ja, det hela. Stämningen, att bli överraskad och väldigt skrämd i mellan åt. Man tror att man är beredd på vad som ska komma men nope, man blir överraskad och bajsar nästan ner sig på vissa ställen.
 
Och det som varit roligast hittills under vår spelomgång är att vi spelar tillsammans. Det är supermysigt och självklart superroligt när ens partner blir rädd. Jag älskar att se människors reaktioner när det är läskigt. Alla reagerar vi olika (jag t.ex hoppar till och panikskrattar, haha). Det ska bli riktigt kul att fortsätta spela. Förhoppningsvis blir det mer i helgen om André orkar. Jag vill ju inte fortsätta utan honom. Första spelomgången är vår spelomgång ♥
 
 
Har ni kört det? Kör ni det vanligt eller på VR? Jag hade nog aldrig klarat VR. Det hade utan tvekan blivit min död, men jag skulle nog vilja testa det någon gång.

Kommentera här: