Dark Souls 3

 
Hej hallå! Här ekar det tomt. Har tappat det här lite med bloggen (vilket ni märkt, döh). Kommer mest uppdatera när jag känner för det helt enkelt. Så det kommer väl bli mest om tvspel och vår kommande resa.
 
Jag har börjat spela Dark Souls 3. Jag hade faktiskt noll sug på detta spelet, men efter att ha kollat på typ 10 avsnitt av IGN UK's Prepare to Try så startade jag upp det (dock fortfarande inget sug). Det räckte att jag spelade i några minuter, sen blev jag helt hooked. Det är något speciellt med Souls-spelen. De är svåra, förjävliga och hemska, men belöningen när man äntligen dräpt en boss och kan ta sig framåt är oslagbar.
 
Jag har spelat i över 20 timmar (tror jag) och jag älskar det. Det är inte lika svårt som ettan men betyligt svårare än tvåan. Det är lite av en blandning av Dark Souls 1 och Bloodborne, en fantastisk kombination. 
 
Idag innan jag gick till jobbet så åkte Aldrich Devourer of Gods på stryk, och det var en härlig känsla. Jag hade nog inte kunnat koncentrera mig på att jobba om jag inte tagit honom innan. Men nu är han nere och jag längtar tills jag kan fortsätta mitt äventyr. Dock så tycker jag nästan det är lite roligare att hjälpa andra spelare och samla souls så man kan gå upp i level (gammal wow-skada). I love it.

Kommentera här: