Co-op i Dark Souls 3

"
 
Alltså jag bara älskar att köra co-op i Dark Souls 3. Typ 99% av dem man spelar med är så sjukt bra. Även dem som invade:ar en är roliga att möta. Jag blev invade:ad av en dude här om dagen och satte mig och "toasta" (man kan göra olika gester) mot honom, och han gjorde likadant tillbaka. Vi satt och larvade oss en stund innan vi började slåss. Det var så himla roligt, och varje gång man blir invade:ad så bugar dem alltid för en innan de attackerar. Jag vet inte varför det är så "artigt" inom souls-spelen, men jag tror att det har att göra med att det kanske är en äldre åldersgrupp som spelar dessa spelen (svårighetsgraden är ganska så hög). 
 
Igår samarbetade jag med en snubbe genom ett helt område. Det är ändå ganska fantastiskt att man kan samarbeta så bra utan att kunna kommunicera på något sätt. Man snackar inte med varandra eller skriver till varandra. Man springer bara runt, dödar, samlar souls och tar sig framåt. 
 
Ja, ni förstår ju att jag är helt förälskad i spelet. Min ledig tid går nästan enbart till att spela Dark Souls 3, eller att se André spela det. Han är i slutet på spelet. Jag har nog 2-3 bossar kvar innan sista bossen. Jag lägger dock mycket av min speltid på att hjälpa andra. Det är ju så jäkla skoj!
 
Vad tror ni. Blir Dark Souls 3 det första spelet jag klarar i år? Det ser nästan ut så. Hoppas jag hinner klara det innan Resident Evil 7 kommer ut om ca 1,5 vecka. Shit, kom precis på att 2017 bjuder på många bra spel nu de första månaderna. Jag har minst tre stycken som jag ser fram emot, men det tar vi i ett annat inlägg.

Kommentera här: