27 timmar senare

 
Igår var jag ledig från jobbet. Det menas med att det blev en del spelande, och det gick så bra att jag faktiskt klarade Dark Souls 3 igår. Årets första spel och det kommer antagligen bli ett av dem bästa spelen jag kommer spela i år. Det är så jäkla bra. Det fanns bara ett litet minus, och det var att alla bossar har två faser.
 
27 timmar tog det för min att klara det. Dock så tog jag inte alla bossar i spelet utan bara dem som behövdes + någon enstaka till. Jag ville verkligen inte ge mig på The Nameless King efter att ha sett hur André, Sebbe och Rory kämpat med honom i flera, flera timmar. Det hade slutat med en knäckt kontroll och söndrigt bord.
 
Jag har kört alla tre Dark Souls spel + Bloodborne. Så vad tycker jag om detta? På första plats ligger Dark Souls 1 och Bloodborne. Två fantastiska spel. Dark Souls 3 ligger väldigt tätt bakom. Det är nästan lika bra men höll inte hela vägen just pga second phase-grejset. Det är ok på vissa bossar men blir lite uttjatat när dem har det på alla. Det gör det dock inte till ett dåligt spel. Det är fantastiskt. På sista platsen hamnar Dark Souls 2. Trots att det är det som fått mig att börja gilla souls-spelen så är det ändå det sämsta och lättaste. Det är inte i närheten av dem andra spelen. Det är iallafall min åsikt.
 
Bara för att jag har klarat Dark Souls 3 menas det såklart inte med att jag är klar med det. Igår gav jag mig på en andra runda. Jag älskar ju att levla och hjälpa andra, och det är precis det jag gör nu, plus att jag njuter av spelet en extra gång. Sen om jag genomför rundan återstår att se. Snart kommer ju RE7.

Kommentera här: