Sju saker som gör mig =)

Sju saker som gör mig extremt glad just nu:
 
1. Solen skiner. Man märker verkligen hur mycket vädret påverkar en. Efter en massa gråa veckor med kyla, regn och snö så är solen mer än välkommen. Man får så mycket mer ork och energi när den tittar fram. Hoppas våren är på väg fo'real nu. Jag behöver mer sol och värme.
 
2. Jag sprang för första gången på 5-6 månader igårkväll. Jag har varit sugen på att komma igång och springa väldigt länge nu men det har varit en del saker i vägen som tex halt väglag och sjukdomar. Men nu känner jag mig piggare och igår snörade jag på mig skorna för en härlig runda på lite mer än 4 km. Ok, så härlig var den inte. Jag höll på att dö pga världens säsmta konditon men efteråt var det väldigt skönt och jag ser redan fram emot nästa gång jag kommer ut. Ps. jag har träningsvärk i benen idag #otränad.
 
 
3. Sagt upp mitt ena gymkort. Äntligen har jag tagit tag i detta. Jag går och betalar gymkort på två olika gym här i Svedala. Så nu har jag sagt upp det ena. Känns väldigt bra. Det har ju varit så sjukt onödigt att gå och betala pengar på två ställen när man bara besöker det ena. 
 
4. 36 dagar kvar tills vi åker till Japan. Jag längtar som en galning tills vi ska iväg och det känns som tiden tickar på lite bättre nu. Februari har bara swoosh:at förbi hittils. Nu ska resten av dagarna göra likadant.
 
5. 21 arbetspass till semester. Tycker man att 36 dagar låter mycket så kan man alltid räkna ner i hur många arbetspass man har kvar. 21 st till sen är det minsann semester.
 
 
6. Eventuellt timvik pågång. Jag jobbar bara 80% på mitt nuvarande jobb och känner att jag lika bra kan jobba upp mig. Dock så vill jag testa på annat och det är att jobba inom Region Skåne, på akuten rättare sagt. Igår var jag och hälsade på min gamla praktikplats och lämnade CV (har mejlat en gång innan) och sa hej till alla. Min handledare berättade att hon sett mitt CV på deras chef bord och att hon har ett gott öga för mig. Jag ska ringa henne nu i dagarna och hoppas på att få lite timmar i månaden där. Det hade varit så skoj.
 
7. Den viktigaste punkten av dem alla. Min älskade sambo. Han gör mig extremt glad. Vi firar snart 6 år ihop och det har varit 6 fantastiska och lärorika år, vi har gått igenom både framgångar och motgångar. Men tack vare allt det vi gått igenom tillsammans så står vi där vi står idag och är starkare än någonsin. En sak är säker och det är att jag inte vill leva en sekund utan honom ♥
 
 

Kommentera här: