akupunktur

Jag måste bara berätta om min nya kärlek, akupunktur. Jag har haft stora besvär med ryggen den senaste tiden (delvis pga graviditeten men även pga en gammal arbetsskada). Jag har gått hos sjukgymnast och fått övningar men ju större jag blir desto svårare blir det att göra övningarna så därför beslutade jag mig för att ge akupunktur en chans. Jag har testat på det tre gånger nu, and I love it!
 
En behandling tar ca 45 - 60 minuter. Sjukgymnasten sätter nålar längst ryggen där smärtan sitter och sen så ligger man stil under hela behandlingen så kommer hon in och vrider om nålarna två gånger under tiden. Vissa ställen gör mer ont än andra, och man hoppar nästan till av smärtan, men samtidigt så är det så fruktansvärt avkopplande. Jag är så avslappanad under tiden att jag nästan somnar och efter behandlingen brukar jag vara lite dosig (vilket är vanligt) så då är det bäst att vila och ta igen sig lite.
 
Min sjukgymnast (som är den enda på vårdcentralen som utför akupunktur) har tyvärr gått på semester, men i slutet på augusti har jag bokat in en ny tid till henne. Jag längtar redan som en galning. Jag är så glad att detta funkar på mig då smärtan jag haft har varit hemsk. Jag har knappt kunnat stå, ligga eller sitta längre stunder utan att det gjort ont i hela ryggen. Men nu känner jag inte alls av det på samma sätt. F A N T A S T I S K T !
 
 

Kommentera här: