Massage + Meditation

 
Igår var vi hemma hos Åse. Vi hade bestämt att vi skulle laga middag tillsammans. Vi hann även med massage och meditation. Jag har haft väldigt ont i ryggen den senaste tiden. Antagligen pågrund av jobbet så det var väldigt skönt att bli utknådad även om det gjorde sjukt ont i mellan åt. I slutet av massagen så vägledde Åse mig genom en meditation. Jag som har väldigt svårt för att stressa ner behöver all meditation jag kan få, och jag fick fram tre budskap; en räv, fjärilar och en triangel.
 
Detta hittade jag om räven: List, sexualitet, skapande.
Precis som prärievargen är räven förknippad med magi och övernaturliga krafter. Räven anses vara en länk mellan människornas värld och andarnas. Jag ser väldigt mycket skuggor och skepnader periodvis. Inatt drömde jag tex om att det fanns en ond skepnad (demon liknande) i vår lägenhet och jag drev bort den. I min dröm sa jag "du är inte välkommen här. du är inte välkommen här". Tillslut så vaknade jag och orden fortsatte att eka inom mig. Jag tror detta kan ha en del med mitt mående från i år att göra. Att demonerna och allt det onda ska försvinna och lämna mig i fred. Att jag är på väg tillbaka. Att jag väljer den ljusa och positiva vägen i livet och bryter mig bort från det som gör mig illa och skadar mig både fysiskt och psykiskt.
 
Detta hittade jag om fjäril: Transformation, glädje, ljus, återfödelse.
Förvandlingen från larv, puppa och fjäril står för andlig utveckling och transformation. Fjärilen representerar även skönhet och frihet. Hos vissa kulturer symboliserar fjärilen livet efter detta. Jag gillade att fjärilarna kom till mig. Även detta passar in på hur mitt mående varit. Jag väljer att förvandlas till det bättre, jag väljer glädje och ljus. Jag väljer att födas på nytt som människa. Jag väljer att vara den bättre av mig själv. Jag väljer att lära av mina misstag. Se det positiva i allt. Alla val jag gjort i livet har tagit mig hit och trots att vägen inte varit lätt alltid så har jag kommit hit, till nuet, och här trivs jag. Jag vill inte ändra på något. Nu vill jag bara blicka framåt och leva i glädje, ljus och positivitet tillsammans med dem jag älskar och som gör mig glad ♥
 
Detta hittade jag om triangeln: Triangeln symboliserar således själen och identifikation med själsnaturen och det inre livet. Det kan även stå för "alla goda ting är tre". Det är en positiv symbol och det känns skönt att just den kom till mig efter de jobbiga månaderna jag har haft i år. Men nu känner jag att jag är påväg tillbaka, starkare än någonsin och med min familj, vänner och min älskling (vad skulle jag gjort utan dig?) vid min sida så kan det inte bli annat än bra ♥
 
 

Kommentarer:

1 Cissi:

Vad skönt med massage!
Det skulle inte jag heller tacka nej till ;)

Svar: Det är helt underbart. Något man borde unna sig oftare :)
Sarah

Kommentera här: