Bildbomb

Min uppdateringen under semestern har inte varit den bästa. Dels för att uppkopplingen var sämst och dels för att jag ville koppla bort bloggen helt och hållet. Sagt och gjort Ni som följer mig på instagram har redan fått se en hel del bilder men ni som missat dem får se dem nu. Varsågoda.
 
Heldag ute på Käringön:
Vi tog färjan till Käringön. Det tog ca 35-40 minuter. Det är en supermysig ö som påminner lite smått om Ven. Dock så saknar Käringön vägar anpassade för motortrafik, och det är även förbjudet att cykla på ön. Vi hade med oss fika och satte oss på en av dem många bryggorna och fikade. Sen så traskade vi runt i det pittoreska samhället. Vi hittade en kanonfin lekplats där Lily fick leka av sig och sen traskade vi runt lite till. Innan vi åkte hem så njöt vi i solen på Café Skafferiets uteservering. Så himla mysigt. En riktigt härlig mysdag.
 
 
Badplatsen i Hälleviksstrand:
Jag föll ganska så snabbt för Hälleviksstrand efter mina joggingturer där inne. Det är en mysig liten by. Det var så vackert att bara gå runt där och titta på alla husen, havet, båtarna, djuren, blommorna...ja allting. Vår stuga låg precis utanför Hälleviksstrand så det tog inte många minuter alls att promenera in där. Vår torsdag spenderade vi på badplatsen i Hällevikstrand. Den är verkligen hur mysig som helst och perfekt för barn och även vuxna. Jag har dock blivit badkruka nummer ett så jag solade bara men även det var helt underbart.
 
 
Andra ställen vi besökte var Mollösund som också är fantastiskt vackert. Vi var där två gånger under vår visit i Bohuslän. Första gången så åt vi en fantastisk räksallad på Kvarnen och andra gången var vi på Knuts Brygga som Kaisa och Mats rekommenderade. Där tog jag en Oxfilé och satan i gatan vad god den var. Så vi är väldigt tacksamma över att dem rekommenderade den restaurangen
 
 

Kommentera här: