Temadag på Rehab Center i Svedala

Det var tufft men det var så jädrans roligt och värt all smärta som jag känner nu och som lär bli tusen gånger värre imorgon Jag hade självklart Marie vid min sida under alla 6 pass och lillasyster J joinade oss efter det första. Två grymma tjejer som kämpade sig igenom allt tillsammans med mig
 
Bodycombat
Första passet vi körde idag var Bodycombat med Maria som instruktör. Vi var endast fyra stycken på passet men jävlar vad vi kämpade. Det är ett tufft pass och jag ångrade mig ganska så snabbt att jag körde ett benpass i torsdags (det är en del sparkar och höga knä i BC). Det var iallafall mycket roligare denna gången än sist jag testade det. Kanske för att jag visste vad som väntade mig?
 
Sh'bam
Detta passet finns på orginalschemat men jag har faktistk aldrig testat det innan. Dans är ingenting för mig som är stel som en pinne, men idag tänkte jag att det var lika bra att testa det eftersom det "bara" är 25 minuter långt. Tro det eller ej, men jag älskade detta passet. Fy fan vad roligt det var. Bra musik, roliga danser och grym instruktör. Ett pass som jag definitivt kommer köra fler gånger.
 
Spinning
På detta spinning-passet var det Mikaela som var instruktör. Det behövs väl egentligen inte sägas så mycket? Hennes pass är ett av dem bästa och hon är grym, peppande och bara riktigt härlig. Hon valde ut tunga backar och nedförsbackar med bra låtar. Lillasyster J tyckte att det var vråljobbigt men hon fick mersmak för spinningen. Kanske kommer jag få med henne fler gånger?
 
Puls
Vi hade en gäst-instruktör till detta passet. Sofia W som faktiskt varit och plågat oss för (b.la när jag körde Time for Workout och Step Dance). Hennes pass är något av det tuffaste jag gått på men jäklar vad kul det är. Detta passet var faktiskt ett av dem roligaste idag. Det var högt tempo och riktigt tuffa övningar. Hade varit kul med fler Puls-pass på Rehab. Får kanske framföra det, hehe.
 
Spinning
Morgonens andra spinning-pass höll favoriten Annika (intruktören från Functional Power) i. Jag har spinnat med henne förr och jag gillar hennes pass. Dem är tuffa, tunga och det är pillermusik som hon själv kallar det. Man är peppad under hela passet och när man hoppar av cyklen så är benen spagetti.
 
Rehab Tabata
Sista passet för dagen var Rehab Tabata, även detta passet höll Sofia W i och det var dem längsta och mest plågsamma 25 minuter jag varit med om. Fy helvete vad tungt det var. Jag hade kräksmak i munnen nästintill hela tiden, haha. Att köra fem pass innan detta var en riktigt dum idé. Jag höll iallafall ut och överlevde, haha.
 
Lillasyster & Storasyster. Trötta. Svettiga. Illaluktande.
 
Efter sista passet (runt kvart i ett) fick jag ett sms av min träningspartner J. Han undrade om jag skulle ner till gymmet när jag var klar. Jag undrade lite om han var född igår, haha. Det tog mig runt 15 minuter att ens orka gå hem (LÄS: jag bor 350 meter från Rehab). Med andra ord så var det jävligt härliga träningspass och jag är mer nöjd än vad jag vågat önska. Imorgon lär jag dock få rulla av sängen för mina ben lär värka, mucho.
 
Ingen dålig start på min dag. 25x6 minuter tufft träning + att jag skänkte pengar till cancerfonden. Jag vill ge all beröm och kärlek till Rehab för de styrde upp en sån här fantastisk temadag. Det värmde i mitt hjärta när jag såg att alla instruktörer som jobbade idag skänkte sin dagslön till cancerfonden. Vilka fantastiska människor det finns

Kommentera här: